Sunday, November 2, 2014

PETIKAN AKHBAR SINAR HARIAN MENGENAI FAKTOR KEJAYAAN DATO' ALIFF SYUKRI KAMARZAMAN

Melalui artikel ini, antara input yang saya dapat ambil dari sini adalah mengenai faktor-faktor kejayaan beliau dalam bidang perniagaan yang diceburi. Menceritakan kisah kesukaran dan kesusahan yang dihadapi oleh beliau satu ketika dulu, mempengaruhi beliau untuk berusaha keras sehingga membuahkan hasil sehingga ke hari ini.

Beliau membuktikan bahawa usia tidak menjadi masalah utama untuk menempa nama dan seterusnya mencipta kejayaan dalam dunia perniagaan. Ini kerana kata beliau bahawa kejayaan milik kita semua yang berusaha keras. Tambah beliau lagi, hidup dalam serba kesusahan semasa beliau masih kecil turut membakar semangat beliau untuk terus berjaya.

         “Saya belajar tidak tinggi. Tetapi pengalaman hidup mengajar saya banyak perkara. Sebenarnya sejak di bangku sekolah lagi saya memang minat berniaga sehinggalah mengambil keputusan untuk memulakan perniagaan ini." 

Berikut merupakan petikan kata-kata yang dikeluarkan oleh Dato' Aliff Syukri mengenai pembakar semangat beliau untuk terus berjaya kehadapan. Beliau juga ada berkongsi cerita mengenai pengalaman beliau sendiri semasa berniaga di pasar malam di seluruh Klang. Dia meletakkan rasa malu tu ketepi. Dan dia berjaya membuka perniagaan dengan tidak membuat sebarang pinjaman dan berjaya membuka perniagaan menggunakan wang simpanan hasil jualan dari berniaga di pasar malam. 

Sehingga kini beliau berjaya membuka kilang produk syarikat beliau sendiri yang dikenali sebagai  D' Herbs yang kini mempunyai lebih 6000 pengedar di seluruh Malaysia.


Setelah lebih dua tahun beroperasi, D’Herbs kini terus mengorak langkah apabila telah menghasilkan lebih 30 jenis produk kosmetik dan kesihatan.Bermula dengan satu produk iaitu Jus Perawan, hari ini D’Herbs semakin dikenali dengan kepelbagaian produk antaranya Tablet Coklat Pintar Ibnu Sina, Gel Berherba Aloe Gamat, Sabun Scrub Mukjizat, set wangian dan banyak lagi.Menurut Shukri, dia turut menyimpan hasrat untuk menghasilkan 500 jenis produk pada masa akan datang bagi memberi lebih pilihan kepada pengguna.Bagi merealisasikan hasratnya itu, Shukri kini mempunyai kilang sendiri iaitu Aliff Herbs Sdn Bhd yang telah mula beroperasi awal September lalu.

“Dengan pembinaan kilang ini, ia sekali gus akan meningkatkan kapasiti pengeluaran produk dan menjadikan operasi pengeluaran semakin berjalan lancar,” katanya yang juga menyimpan impian untuk memiliki wisma sendiri.





http://www.sinarharian.com.my/bisnes/d-herbs-bukti-kejayaan-anak-muda-1.90228

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete